Pages

Wednesday, June 8, 2011

gambar biasa


antara pandangan biasa pada majlis perkahwinan. kanak2 yang di bayar supaya membuat persembahan dan menghibur pengantin dan hadirin hadirat yg hadir pada majlis tersebut.

gambar ni aku ambik ahad lepas 5/6/2011 di satu majlis perkahwinan di kuala tembeling. gambar ni mungkin tiada ape2 makna bagi ramai orang, tp bagi aku sngt berharga.

sebenarnye ni dah kali ke-2 aku jumpe kumpulan ini di majlis perkahwinan. kali pertama aku tengok persembahan mereka memang aku tertarik sbb mereka memang sngt licik comel dan pandai menari, dan kali ni aku tak lepaskan peluang untuk merakamkan gambar mereka.

ternyata persembahan mereka yg baru aku tengok ahad lepas lebih mantap dan kemas dari yg pernah aku tengok dulu. ya ia mungkin bakat dan minat yg di pupuk semasa usia muda mungkin memudahkan segalanya bagi mereka. tp bagi aku yg paling buat aku termenung sejenak ialah kerena ketebahan mereka, kecekalan mereka, kesungguhan mereka dan ketekunan mereka. tarian yg mereka tarikan bukanlah satu tarian yg popular, jauh sekali tarian yg glamor. tp bagaimana mereka masih mahu kekal dan bukan saja kekal di dalam kumpulan ini tp ingin bangun bersama kumpulan tarian mereka. seolah olah mereka begitu bangga melakukannya bersama sama.


No comments:

Post a Comment